MAPA FANTASIA
Mapa Fantasia jest mapą fikcyjną -
wymyśloną jedynie dla przykładu, taki teren w rzeczywistości nie istnieje. Jest to mapa do sportowych biegów na orientację, obecnie niezbyt często stosowana w imprezach turystycznych.
Mapa w dużej rozdzielczości liczy 398kB - będziesz ją mógł wczytać stąd w gdy zapiszę ją na dysk.
Tak może jednak wyglądać trasa imprezy turystycznej dla początkuących (TP)
Zwróć uwagę na 3 równoległe kreski biegnące przez mapę - wyznaczaja one linię północ-południe. Tylko te kreski oznaczaja północ - nie zawsze północ mapy będzie na górze!! Często zdarza się że linia południka (północ południe) nie jest róznoległa do żadnego brzegu kartki.
Trasa (Start - środku trójkąta, punkty kontrolne w środkach kółek i meta w podwójnym kółku) jest oznaczona kolorem czerwonym; poszczególne PK są dodatkowo (dla ułatwienia) połączone na mapie liniami prostymi. W terenie Punkty kontrolne (lampiony znajdują się dokładnie w środku kółek, ani kółek ani linii je łączących oczywiście nie znajdziesz w terenie.
Na wycinkach mapy znajdziesz również zielone kółka - to punkty stowarzyszone - czyli błędne. Normalnie nie ma ich na mapie, ale patrząć na mapę przykładową będzie Ci łatwiej zrozumieć ich istotę.
Pamiętaj Potwierdzenie punktu stowarzyszonego jest błędem i oznacza punkty karne. Lepiej jednak potwierdzic czasem punkt stowarzyszony niż żaden.
Start (oznaczony trójkątem)
znajduje się na południowo-wschodnim skraju bagienka (terenu podmokłego)
PK 1 znajduje się przy kamieniu (czarna kropka) na stoku (układ poziomic)
PK 2 to pagórek - kopczyk na stoku wzniesienia, przy granicy pomiędzy rzadszym i gęstszym lasem.
PK 3 - podobnie jak punkt 2, ale kilkanaście metrów na południe od bagienka.
PK 4 - na wierzchołku wzniesienia, na skraju polany (żółta przestrzeń)
PK 5 - to duży kamień wśród wielu innych.
PK 6 - rozwidlenie rowu z wodą
PK 7 - duży kamień na brzegu terenu podmokłego
PK 8 - kamień przy zagłębieniu terenu,
PK 9 - w leju - dolince
PK 10 - wlot jaksini w gęstych zaroślach
PK 11 - dół w przebieżnym lesie.
PK 12 - w bramie.
Meta - na stadionie.