InO dla początkujących...

1. Jak zostać InOwcem?

To proste... Wystarczy zdobyć regulamin imprezy. Ale jak można go zdobyć?

Może dotrze pocztą? Ale to ktoś powinien znać nasz adres... Można znaleźć coś w necie (to już trudniej)... ale bywają takie na kilku stronach... aktualizowanych.

A może od innego znajomego InOwca (ale czy każdy go zna?)  :-))

Czasem wystarczy mail lub telefon... Tylko jaki wykręcić numer?

Gdy już to pokonamy... to tylko pojechać na imprezę i wystartować...

2. Jak wystartować?

Zgodnie ze zdobytym regulaminem lub innymi informacjami... jedziemy na zawody...

Jeden własnym środkiem transportu... inny inną komunikacją miejską lub... kolejową.

I należy zabrać ze sobą kilka czasem zbędnych rzeczy...

A to kompas (przydaje się zwykle), a to przybory do kreślenia (najlepiej: linijka, ekierka, cyrkiel z ołówkiem i obowiązkowo kątomierz)...

Zwykle przydaje się też: wałówka, dobry humor, gumowce i inne środki owadobójcze.

Nie warto zabierać podkładów mapowych, gdyż Organizator takowe już posiada, niejednokrotnie lepsze niż my.

3. Przed startem

Po przybyciu na miejsce imprezy (szkoła, plener...) należy zgłosić się do naczelnego Organizatora lub innych osób z kręgu organizacji i pobrać kartę zgłoszenia, którą należy wypełnić (dane osobowe z adresem do korespondencji).

 

    Nazwa Imprezy:

            Jednostka zgłaszająca (szkoła):

            Nazwa zespołu:

L.p. Imię i Nazwisko Adres Rok urodzenia Kategoria Wpisowe
1.          
2.          
3.          

Wpłacono wpisowe w wysokości:................ dnia.....................

Miejscowość..................                                            Podpis kierownika..............

 

 Następnie oddajemy kartę zgłoszeniową i wpłacając zwykle regulaminowe wpisowe dostajemy materiały startowe (najczęściej plakietka i karta startowa). Po normalnym opóźnieniu następuje otwarcie Imprezy i omówienie tras, następnie losowanie kolejności startu i kolejno następują starty...

4. Start

W wylosowanej minucie startowej - ruszamy na trasę... Ruszamy, czyli zgłaszamy się do Sędziego Startu z kartą startową (jeżeli nie została wcześniej oddana) i otrzymujemy mapę. Czasami należy przerysować zaznaczone PK (punkty kontrolne). Czas już pracuje na naszą niekorzyść... Po przerysowaniu i ewentualnym zadaniu kilku pytań bez odpowiedzi ruszamy na trasę... Często jeszcze na Starcie łamiemy sobie głowę (lub walimy nią w mur) w poszukiwaniu rozwiązania przejścia trasy (jeżeli są zadania lub inne łamigłówki). I start!

5. Trasa

Wyluzowani i odprężeni... grzejemy na trasie... potwierdzając kolejne PK... jak po sznurku.

 

6. Meta

Wg planu... tuż przed końcem limitu czasowego zbliżamy się do mety... sprintem.

W ostatniej sekundzie czasu wg naszego zegarka oddajemy kartę...

I potem okazuje się, że było kilka minut spóźnienia...

Krótko mówiąc należy uwzględniać istnienie czasu lokalnego.

7. Po zawodach...

Po zawodach... następuje potwierdzanie startu w książeczce... sprawdzenie z mapą wzorcową...

Omówienie trasy i braków z innymi... itp. Po jakimś czasie powrót do domu...

Potem długie oczekiwanie na protokół i ew. dyplomu z nagrodami (np. organizator WiMnO)...

Wreszcie czasami... JEST!

 

Powodzenia w startach!

P.S.

Mam nadzieję, że materiał szybko zostanie uzupełniony i rozszerzony...

To na razie początek dla TP :-)

 

Scenariusz i reżyseria: WalDar (Darek Walczyna) PInO 420