VII DŁUGODYSTANSOWY

Marsz na Orientację
50 km w 12 godzin

Bieg na Orientację
50 km w 10 godzin

Jazda Rowerowa na Orientację
100 km w 10 godzin

DYMnO 2005

Warszawa Choszczówka, 7.05.2005 r.

Powrót do strony głównej DyMnO!

KOMUNIKAT TECHNICZNY

I. FORMA

Zadaniem uczestników imprezy będzie pokonanie trasy wyznaczonej w terenie w postaci punktów kontrolnych (PK) i naniesionych na mapę w jak najkrótszym czasie. Wybór drogi między punktami należy do uczestnika. Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie wszystkich PK w określonym czasie dla danego etapu, a o wyniku końcowym decyduje czas pokonania trasy.

TRASA A dzienny, indywidualny marsz na orientację na dystansie 50 km (na trzech etapach o długości 25 km + 15 km + 10 km) w czasie 12 godz.,

TRASA Bdzienny, indywidualny bieg na orientację na dystansie 50 km (na trzech etapach o długości 25 km + 15 km + 10 km) w czasie 10 godz.,

TRASA Cdzienna, indywidualna rowerowa jazda na orientację na dystansie 100 km (na trzech etapach o długości 25 km + 50 km + 25 km) w czasie 10 godz.

 

II. TRASY I MAPY

A – etap 1: klasyk o długości 25 km z 13 punktami kontrolnymi (PK) należy pokonać w żądanej kolejności w ciągu 6 godzin,

       etap 2: klasyk o długości 15 km z 9 PK należy pokonać w żądanej kolejności w ciągu 3,5 godziny. Na trasie jest do pokonania odcinek 600 m drogą nie pokazaną na mapie.

       etap 3: scorelauf o optymalnej długości 10 km z 12 PK w ciągu 2,5 godziny. Na podstawie mapy należy potwierdzić wszystkie naniesione PK w dowolnej kolejności. W celu ułatwienia  kontroli kart  startowych w rubrykach będą wpisane kolejne kody PK. Podczas potwierdzania PK o kodzie np. 51 należy pamiętać, aby to zrobić w  rubryce, w której wpisany jest kod nr 51, itd.

B – trasa składa się z trzech etapów (jak w przypadku trasy A, ale o krótszym limicie czasowym):

       etap 1: klasyk o długości 25 km z 13 PK do pokonania w ciągu 5 godz.,

       etap 2: klasyk o długości 15 km z 9 PK do pokonania w ciągu 3 godz.,

       etap 3: scorelauf o optymalnej długości 10 km z 12 PK do pokonania w ciągu 2 godz. (reszta opisu j.w.).

C – etap 1: scorelauf o optymalnej długości 25 km z 16 PK należy przejechać w ciągu 2,5 godz. Na podstawie mapy należy potwierdzić wszystkie naniesione PK w dowolnej kolejności z wyjątkiem ostatniego PK o kodzie 80, który potwierdzamy na końcu, dalej jak w etapie 3 trasy A.

      etap 2: klasyk o długości 50 km z 16 PK do pokonania w ciągu 5 godz.,

      etap 3: klasyk o długości 25 km z 8 PK do pokonania w ciągu 2,5 godz.

 

II. MAPA I TEREN

A,B – etap 1:  mapa kolorowa do biegu na orientację w skali 1 : 15 000,

                    e=2,5 m, aktualność –jesień 2002 r. „MICHAŁÓWEK 2”, 03-01-1055-MAZ

        etap 2: mapa do bno „CHOSZCZÓWKA”,  02-67-1022-MAZ,1 : 15 000, e=2,5 aktualność – jesień 2002       

        etap 3: mapa do bno „KĘPA”, 03-02-1056-MAZ, w skali  1 : 10 000, e=2,5 m, aktualność – grudzień 2002 r. Mapa nie obejmuje miejsca startu i mety (warto zabrać mapę z etapu 1)

        Uwagi: Miejscami w lesie trwa wycinka i porządkowanie lasu w związku z czym można na trasie spotkać nowe wyręby (polany), a część terenu jest bardziej przebieżna niż to wynika z kolorów na mapie. Długość trasy uwzględnia tylko naturalne przeszkody terenowe (np. zbiorniki wodne lub las nieprzebieżny) oraz sztuczne (zabudowania), których na trasie jest niewielka ilość. Należy zachować szczególną ostrożność przy przekraczaniu ruchliwych torów kolejowych (2 razy) i dróg asfaltowych (4 razy).

C – etap 1: map kolorowa do jazdy rowerowej na orientację „MICHAŁÓWEK 2R”, 03-05-1058/R-MAZ w skali 1 : 20  000, e=2,5 m, aktualność – jesień 2003 r.

       etap 2:  kolorowa mapa topograficzna „Gmina Nieporęt”, wyd. I, Kraków 2004 w skali 1 : 25 000.  

       etap 3:  mapa jak w etapie 2.

       Uwagi: Z powodu wyrębów przybyło kilka polan i w niewielkim stopniu uległa zmianie klasyfikacja dróg. Ponieważ trasy mogą się krzyżować na trasie będą sędziowie, którym na ich żądanie należy bezwzględnie okazać kartę startową pod karą dyskwalifikacji. Długość trasy liczona jest zgodnie z kolejnością opisaną na mapie między PK po optymalnej, istniejącej drodze, ścieżce (nie jest to odległość w linii prostej między PK).Należy zachować szczególną ostrożność przy przejeździe przez ruchliwe tory kolejowe i na drogach asfaltowych z ruchem lokalnym pojazdów.

1.     Informacje szczegółowe na temat zasad pokonywania trasy rowerowej znajdują się w komunikacie technicznym zawodów rowerowych zamieszczonych na stronie www.mtbo.pl

2.     Mapy na pierwszy etap zostaną wydane tuż przed startem do ręki, natomiast na etap 2 i 3 będą wydawane w strefie zmian , włożone w foliową koszulkę.

3.     Na mapach trasy A i B będą umieszczone dodatkowo opisy PK (piktogramy), a na etapach 1 i 2 dodatkowo z podaną długością etapu.

4.     Na mapach trasy C obok numeru PK będzie podany jego kod np. 4-58 itd.

 

III. PUNKTY KONTROLNE I KARTY STARTOWE

1.     Na trasie A,B punkt kontrolny to stojak z kodem, biało-czerwony lampion oraz perforator do potwierdzania w karcie startowej.

2.     Na trasie C punkt kontrolny to lampion z kodem i perforatorem, zawieszony na drzewie.

3.     Wszystkie PK będą ubezpieczone za pomocą konfetii rozsypanym pod PK i znacznikiem z kodem PK (w przypadku zaginięcia PK nie należy ich zabierać, a jedynie stwierdzić ten fakt i kontynuować marsz/bieg/jazdę).

4.     Pokazowe PK będą zaprezentowane w centrum imprezy na boisku szkolnym Gm.124 w Choszczówce.

5.     Uczestnicy otrzymają trzy karty startowe, na każdy etap oddzielnie, które każdorazowo po przekroczeniu linii mety/strefy zmian muszą oddać sędziemu mety.

6.     Przed startem należy wypełnić brakujące dane w kartach startowych

7.     Bezwzględnym warunkiem ukończenia trasy (oprócz potwierdzenia wszystkich PK) jest oddanie karty startowej na mecie etapu. Również wycofanie się z trasy obliguje uczestnika do bezwzględnego oddania karty startowej w celu zapobieżenia akcji poszukiwawczej. Dopuszcza się posiadanie telefonu komórkowego i poinformowanie organizatora tą drogą o wycofaniu się z trasy przed lub po przekroczeniu limitów.

Telefon alarmowy kier. imprezy 0 605 403 929.

 

IV. START, META, CENTRUM (sekretariat)

Sekretariat jest czynny w dniu 6.05.05 (piątek) od godz. 20.00 – 24.00 i 7.05.05 (sobota) od godz. 6.00 – 9.00

Godz. 7.00  - start uczestników trasy A na dystansie 50 km

Godz. 9.00 – start uczestników tras B i C na wszystkich dystansach oraz uczestników trasy A na pozostałych dystansach.

1.     Miejsce startu jest usytuowane w centrum (boisko szkolne).

2.      Start do 1 etapu jest masowy tj. wszyscy uczestnicy startują jednocześnie po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop. Start rusza punktualnie bez względu na opóźnienia w rejestracji bądź przygotowaniu się uczestnika.

3.     Meta i start do etapów 2 i 3 (strefa zmian) znajduje się w centrum imprezy (boisko szkolne).Zawodnicy startujący na 50 km trasy C pobierają mapy etapu 1, a po jego ukończeniu mapy etapu 3 (2 x 25 km).

4.     Przerwy między etapami wliczane są w czas pokonania trasy i można je wykorzystywać bez ograniczeń.

5.     Po przekroczeniu limitów czasowych uczestnik jest wycofywany z trasy i ma zaliczony poprzedni dystans. Do limitu czasowego etapu 2 i 3 dolicza się  limit z pierwszego etapu. W tabeli podano maksymalny czas przebywania na trasie po kolejnych etapach.

 

Dystans                    25 km                15 km                   10 km

Trasa A             6 godz.-13.oo    3,5 godz.-16.30     2,5 godz.-19.00

Trasa B             5 godz.-14.00    3,0 godz.-17.00     2,0 godz.-19.00

 Dystans                    25 km                50 km                   25 km

Trasa C             2,5 godz.-11.30    5 godz.-16.30     2,5 godz.-19.00

6.     W centrum imprezy (między etapami) będą dodatkowe porcje napojów (woda) i żywności (połówki bananów) do wykorzystania przez uczestników najdłuższych tras.

7.     Istnieje możliwość wyłożenia dodatkowych porcji napojów i żywności oraz sprzętu przez uczestnika. Na trasie uczestnik korzysta tylko z produktów w które sam się wyposażył i ma je przy sobie. Można dokonywać zakupów w sklepach spotkanych na trasie (1 na trasie A,B).

 

V. NUMERY STARTOWE

1.     Numery startowe otrzymują uczestnicy w biurze imprezy podczas rejestracji.

2.     Podczas imprezy wszyscy uczestnicy zobowiązani są występować z numerem startowym przypiętym na piersi na trasach A i B oraz trwale przymocowanym do kierownicy roweru.

3.     Zabronione jest choćby częściowe zasłanianie numerów startowych.

4.     Numery startowe są bezzwrotne.

 

VI. KLASYFIKACJA

1.     O zwycięstwie decyduje najkrótszy czas uczestnika, który potwierdził swoją obecność na wszystkich PK etapów oraz zmieścił się w określonych limitach czasowych.

2.     W imprezie prowadzona będzie jedynie klasyfikacja indywidualna choć pokonywanie trasy może być zespołowe.

3.     Na najdłuższych trasach B i C będzie dodatkowa klasyfikacja w kategorii kobiet: K-21,45 i mężczyzn: M-21, 35,45,55

 

VII. NAGRODY

1.     Każdy uczestnik otrzyma certyfikat z wynikiem zaliczonego etapu.

2.     Najlepsi w poszczególnych kategoriach otrzymają trofea ufundowane przez sponsorów: TRYUMF na trasie rowerowej i Urzędu Dzielnicowego Warszawa Praga Płd.

3.     Najlepsi na poszczególnych trasach otrzymają upominki rzeczowe ufundowane w zależności od hojności sponsorów.

4.     Dla wszystkich uczestników imprezy czekają okolicznościowe koszulki.

 

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.     Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne odmeldowanie się po imprezie najpóźniej do godziny 20.00 w dniu 7 maja 2005 r. (sobota) w centrum imprezy lub telefonicznie u organizatora (0 605 403 929) w przypadku zejścia/zjechania z trasy bez przybycia do bazy imprezy. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa.

2.     Podczas pokonywania trasy uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego innego środka lokomocji oraz pomocy osób trzecich.

3.     Impreza rozgrywana jest bez ograniczenia ruchu drogowego, dlatego uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza przy przekraczaniu jezdni i torów kolejowych (w wyznaczonych miejscach).

4.     Obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i p-poż.

5.     Uczestników obowiązuje zakaz poruszania się po terenach  prywatnych, szkółkach leśnych i polach uprawnych oraz zgodnie z przepisami rjno.

6.     Uczestnicy trasy rowerowej mają obowiązek startu w kasku sztywnym.

7.     Organizator zastrzega sobie prawo do wycofania z trasy uczestnika w przypadku niezdolności do kontynuowania wysiłku lub też w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.

8.     Przed startem uczestnicy muszą podpisać deklarację, że startują w imprezie na własną odpowiedzialność, a w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowań od organizatora i że odpowiada im na to stan zdrowia.

9.     Startując w imprezie, uczestnik wyraża zgodę na zamieszczenie swojego wizerunku w mediach publikujących relacje z imprezy.

10.                        Protesty można składać w formie pisemnej do 30 min. Po przybyciu na metę lub ogłoszeniu wstępnych wyników do Sędziego Głównego. Wyniki oraz wręczenie trofeów  odbędzie się o godzinie 20.00 (lub wcześniej po ukończeniu trasy przez wszystkich uczestników).

11.                       Organizator nie odpowiada za rzeczy uczestników pozostawione lub zagubione na trasie.

12.                       Impreza odbędzie się bez względu na pogodę.

13.                       Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do interpretacji  i zmiany regulaminu o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem imprezy.

14.                       Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów, a w przypadkach spornych, decyzja organizatorów jest ostateczna.

                                      WYTRWAŁOŚCI   I    POWODZENIA NA TRASIE

                                              Ż Y C Z Ą    O R G A N I Z A T O R Z Y